Pride dag 1.

Nu när jag har semester har jag fått ork till att dra igång bloggen igen. Många missnöjda miner har ljudit över bloggens icke existens men nu är jag tillbaka! Och som plåster på såren kommer här uppdateringar från årets pride som jag och snuttipluttan nu är på. Allt smaskigt som händer ska förtäljas.

Vi kom i förmiddags, tåget gick 06.02 från centralen. Att kliva upp halv 4 var inte alls speciellt svårt, kan bero på lite förväntan kanske. När man ska upp till jobbet en timme senare brukar det inte alls gå lika lätt av någon konstig anledning. Vi hann med en kaffe på espressohouse och på den sov vi gott nästan hela vägen till sthlm.

Vi bor hos Olle och Victor, dom bor vid Gullmarsplan så det är nära och bra till allt. Idag har jag, Chrisse och Olle tagit en vända på stan (med endast en hudkräm inshoppad, hör och häpna), och ätit libanesisk buffé till lunch. Det var sinnessjukt gott. Hommus och taboulleh i mängder. Sedan åkte vi hem, fräschade till oss och drog till kungsan, som det så snitsigt heter (för oss bönder kungsträdgården), där invigningen var. Det var inte så mkt att hänga in tha christmastree men det var roligt att titta på gäjjs och kolla i de olika tälten som fanns.

Vi blev less ganska snabbt så jag och Chriss drog till gamla stan och käkade på en urmysig restaurang i en liten gränd, grillad lax och vitt vin och romantik. Sedan gick vi till Chokladkoppen, som är ett mysigt gaycafé, och tog en kaffe. Det är coolt att fika där för det har Blondinbella gjort en gång. Nu är vi hemma, har duschat och ska sova, för som sagt har det varit en lång dag.

Planerna för morgondagen är inte satta men det blir solning iaf, och så kommer Cissi från Luleå hit. Det blir sköjj. Inga bilder idag tyvärr, vågar mig inte på att trixa med Olles dyra Mac. Får lösa det tills imorgon :)

Dagens kändisspotting:
- Sanna Bråding
- Simon och Thomas (designbögarna)
- Simon och Thomas' hundar


Nu blire sängen.
Pöss och hej.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


evelina

låter som ni har det fun, fun, fun:) visst haru hört att jag kanske flyttar till götet i höst?:) och om ni får syn på mina idoler(simon och tomas+hundar)igen, be om en autograf så blir jag gla'! ha det så roligt i sthlm och hälsa olle och victor! kram evve

2009-07-28 | 09:59:25
http://evesjournal.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!