Dopet.

Idag var det då dags för Alvas dop. Jag var pigg och glad, trots gårdagens utekväll. Kl. 2 var det dags i Björkstatakyrkan.

Syster och Alva var redo. Dopklänningen är en tradition i vår familj, den virkade vår mormor till Anna-Carins dop och sedan dess har alla syskon och syskonbarn haft den, bara fodret och banden byts om det är en kille eller tjej. Senast det var rosa i den klänningen var för 22 år sedan, då jag döptes, så det var verkligen på tiden att det kom en tjej i släkten :)

Brorsan fick vara paparazzi under cermonin eftersom jag skulle stå där framme. Jämte mig har vi Alvas andra gudmor Sara som är Mats syster.

Observera att Mats har en psalmbok trots att han kan alla psalmer utantill ;)

Här ser ni även den nya frisyren. Värsta lebbsnagget, men det är tufft :)

Välsignelsen.

Storebror hällde upp Alvas dopvatten :)




Systrarna nutti.

Stjärnan för dagen. Hon var så snäll och pep inte alls. Väldigt nyfiken och spanade in allt också.

Dopfikat gick ju inte att klaga på.

Ungen fick sinnesjukt mkt presenter och säkert 10 olika halsband. Och det kommer inte sluta här. Nu när det äntligen har blivit en tjej i familjen ska jag vältra min i smink, smycken och barbiedockor :)

Moster upp i dagen. Eller? ;) (Vi ignorerar att hon är rödhårig och blåögd haha)

Här har vi Alvas gammelmoster, min moster Carina. Här var ändhållplatsen för Alva idag och där somnade hon tillslut, när kalaset var över. En mycket trevlig tillställning måste jag säga.

Nu har vi precis ätit middag här hemma. En skaldjurs canapé till förrätt och lax till varmrätt. Mummsigt värre. Chrisse och Lina lagar mat hemma hos oss idag och jag saknar dom som fan, lilla familjen :) Men imorgon får jag träffa dom igen och då ska jag pussas. Iaf med Chrisse, Lina vette fan haha.

Dagens diva: Alva som hade tre olika outfits och ombyten under dagen.

Nu ska jag göra mig färdig för det blir ferre ikväll igen.
Fridens liljor.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


AnnSofie

Hitta nyss din blogg:). Finns de verkligen fler som kan va tokiga som vi haha..

Skitsnygg frilla iaf:).

2009-02-04 | 14:40:53
http://annsofielina.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!