Att behålla värdigheten eller sparka in den genom en donkandörr med finskorna.

Idag var det en väldigt vanlig mcddag, ända till när vi hade stängt. Det som hände var följande:

Jag stod i kassan och fixade när en mycket välklädd man kommer fram och rycker i dörren. Städaren visar att vi har stängt men mannen fortsätter banka och slå på dörren och pekar upprört på klockan. Då halar han i frustrationen, upp sin mobiltelefon och börjar videofilma klockan, dörren och mig. Men nåväl, tänkte jag, om han nu är så sjukt sugen på en gammal cheesburgare kan han väl få det, så jag gick för att låsa upp och snacka med honom. Då står han bara där med sina rödsprängda crazy eyes och filmar mig. Så jag säger at vi har stängt och ber han sluta filma mig eftersom det är obehagligt. Men han bara står där och stirrar, äckliga jäveln.

Tillslut blir jag förbannad och sträcker mig efter telefonen, och skriker åt honom att han ska sluta filma, varav han börjar skrika "ÅÅH, NU LIGGER DU JÄVLIGT RISIGT TILL! JÄVLIGT RISIGT TILL!!" och tönten drar upp ett visitkort som han trycker upp i mitt ansikte. Då jävlar rann bägaren över och jag flög på honom och slet hans fula telefon ur handen på honom. Lägligt nog åkte en polisbuss förbi just då, som han naturligtvis sprang efter skrikandes "titta vad hon gjorde! Hon tog min mobiiiiiiiiiiiil!!" Eftersom denna fullvuxna man tydligen inte vågade sig på en 157 cm lång 20årig tjej, tog jag tillfället i akt och låste in mig på restaurangen och raderade filmen samt det mesta i telefonen (oops) ;). När han kommer tillbaka med busslasten poliser reddes situationen ut ganska snabbt, poliserna dumförklarade honom och sa åt honom att han får respektera en restaurangs öppettider.

Ja du, Andreas, att lämna ditt visitkort med fullständigt namn, adress, telefonnummer och mailadress kanske inte var det smartaste du gjort när du skämt ut dig totalt. Jag lovar att med ditt yrke som högt uppsatt jurist, och förmodligen rätt feta paycheck, har du råd att beställa mat till kontoret, och varför du ens befinner dig med din skräddarsydda kostym på en sunkig mc donaldsrestaurang kl 10 en tisadagskväll, och dessutom orkar börjar bråka och dra dit poliser för att du inte får en rutten cheesburgare när just du  vill ha den, är beyond me. Värdighet sitter inte i yrke, lön, ålder  eller klädsel kära vänner. 1-0 till den smutsiga mcdonaldsbruden.

Fridens liljor.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anna-Carin

Härligt syster! det är ruter i dig. Många kramar

2008-09-10 | 19:59:31
http://www.mukka.bloggagratis.se
din pulla marie

hahahahahahahahahahahaha! Du är min idol! =)

2008-09-11 | 14:57:14
richie

Hahah men fyfan vilken jävla idiot!

2008-09-11 | 20:46:50
http://rillyrill.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!