Jag är totalt värdelös.

Igår sprang jag omkring på stan och försökte hitta något nytt att ha på mig ikväll. Det känns jobbigt att köpa kläder i Luleå, för det känns som om vad man än köper så kommer alla att ha samma, iaf om man handlar på Gina, Vero Moda, Diva eller HM.

Jag måste faktiskt säga att BikBok är sjukt underskattat. Igår hittade jag ett par apsnygga chinos i sjukt coola färger. Hade inte Jässan köpt ett par röda jeans förra veckan så hade jag köpt ett par röda också, men jag nöjde mig med ett par grå. Köpte ju mina tuffa gubbyxor där, och dom har jag fått många komplimanger för.

Sprang till solariet sen för jag tänkte hinna med att sola. När jag var klar och skulle klä på mig upptäckte jag att min väska var borta. Va i helvete. Slängde på mig kläderna och in på toan, där jag hade varit innan. Självklart var den inte kvar. Satan. Jag hade smink och kläder för flera tusen kronor i den. Faan. Skrev en lapp, hängde upp den på anslagstavlan och satte mig för att vänta på att alla som solade skulle komma ut. Tänkte att någon av dem kanske hade tagit med sig den in. När jag sitter där kommer det en gubbe och läser på lappen så jag frågar honom och han hade hittat den! Han hade lämnat in den till polisen. Tur att det finns ärliga människor. Jag ville gråta av lättnad så jag sprang dit men naturligtvis hade dom stängt. Åkte till storheden, eftersom det naturligtvis inte gick någon buss på 50 min, tänkte handla och sen åka hem med Jessica. Hungrig, osminkad och svettig. Fan vad jag tyckte synd om mig själv. Naturligtvis ringde älsk och sa att hon blir sen. Baaah.

Här sitter jag nu, i princip osminkad och känner mig stressad över att jag måste hinna till polisen på lunchen eftersom dom stänger kl 15. Jag är så jävla värdelös alltså. Inom loppet av två veckor har jag tappat bort ett passerkort, ett visakort och en väska. Jag vet ju om att jag är såhär, så jag kollar ju två gånger om jag verkligen har med mig allt men ändå glömmer jag saker. Hur fan går det till? Det måste vara någon slags psykisk störning, för det här är ju inte normalt. Kanske borde gå i terapi eller nått..

När vi kom hem lagade jag en tvärnajjs nudelwok med en massa curry, purjolök och kyckling. Sen myste jag och älsklingen ner oss i sängen och tittade på Mulan. Vi fällde allt några tårar, båda två. Sen blev det sova, för ikväll ska vi supa skallen av oss och jag ska vara snygg i mina nya chinos.

Nu är det snart lunch.
Guds frid.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Syster

Stackars min lilla syster... men som sagt du är ju så här och har väl så varit hela ditt liv ;-)

Så det är ju tur att du ändå tittar två gånger, tänk vad du skulle tappa mycket annars.

Många kramar till dig!

2008-07-11 | 12:52:25
http://www.mukka.bloggagratis.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!