"Hej, jag kan inte komma in idag.. Jag är gäjj.""

Jag vaknade i medvetslöshet och kände att dagen inte riktigt skulle bli den bästa. Sjukt trött beskrev tillståndet. Har haft jävligt ont i lederna idag också så jag gick omkring och tyckte synd om mig själv på jobbet. Men jag ägde i kassan på lunchen och fick mig en biobiljett. Ahmed var lite kinkig och muttrade någonting om fusk eftersom jag fick lite back när två skolklasser kom in, men till mitt försvar hade jag den sämsta kassan. Nöjd som fan över biobiljetten iaf.

Läste i metro idag att det kampanjen "call in gay" som uppmanar homosexuella att ringa och sjukanmäla sig till jobbet för att dom är gay, som en protest mot regeringens åsikter om samkönade äktenskap. Surt att jag redan satt på jobbet när jag läste det. Störtskönt ju.

På tal om jobbet har jag ju glömt att berätta the greatest thing. Jag har sagt till Johanna och Cina att jag kommer säga upp mig. Anledningen till det är nog rätt uppenbar för de flesta, om jag kan prestera det jag gjort under det här året och det fortfarande inte räcker till, då har jag ingenting kvar att ge. Således är det jobbsök för fullt nu. I dessa tider av lågkonjuktur vore jag en idiot om jag sa upp mig utan att ha ett annat jobb, även om jag helst vill därifrån igår. Så jag tar vad som helst, annat McD funkar i nödfall. Vet att andra restauranger och chefer skulle uppskatta mig mer iaf.

Idag hade jag träning med Cougars och det gick jättebra. Jävligt najjs att programmet är klart och hela vägen fram till DM är finslip. Förra året präglades av ångest och vånda, klar förbättring med andra ord.

Imorgon väntar fittpasset 10-20. Not ok.
Puss o klem.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


anonym

d där gällde bara i usa

2008-12-11 | 13:13:43
anna

day without a gay var en protest mot framröstade proposition 8 i kalifonien. i sverige får vi skatta oss lyckliga att våra politiker inte går såpass mycket bakåt och röstar igenom såna förslag..



sen måste jag säga att det är så roligt att läsa din blogg. igenkänning på hög nivå. norrlänning nerflyttad till stora staden, donken-jobb (med långa pass, slitiga dagar och avsaknaden av uppskattning) och så lite gay på det! :P

2008-12-11 | 16:59:40
http://annaelite.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!